Monday 18 March 2013

Bersyukur apa adanya...

Hari ni selasa sudah, diam tak diam dah nak masuk 3 minggu aku berada di Melaka.. Ya UiTM Lendu.. Macam-macam ragam dan situasi telah aku alami.. sangat-sangat berbeza dengan Puncak Alam. Aku jadi baik sgt bila aku bawak situasai puncak alam ke sini. Betul la cerita yang aku dengar selama ini tentang cawangan. dan kini aku dah alaminya.. Aper pun aku layan jerk la. selagi aku tak disabitkan kesalahan.. Aku rindukan puncak alam. kawan-kawan disana.. Bos-Bos disana.. 

Ya kini aku bersetuju dengan apa yang En. Anuar katakan pada ku sebelum aku berpindah.. Lain tempat lain  adat.. yelah.. dah duk negeri org.. kena la tau adat orang pulak..

Sebenarnya bukan etu semua yang aku nak cerita. aku nak bercerita pasal UiTM Lendu ni susah nak cari makan kat dalam nih. kena keluar baru dapat makan. etu pun lum tentu menepati selera.. Wahai kawan-kawan ku di Puncak Alam, bersyukur lah dengan aper yang ada di dalam UiTM Puncak Alam tu.. Kedai2 kat PSB tu lagi sedap masakan dia dari yang aku pernah pergi kat kedai2 luar dari kampus nih. SEYES! aku rindukan P.A. minggu lepas.. dalam 5 hari bekerja.. tiap2 hari lain2 kedai..Sampai ke Masjid tanah diaorang bawak aku. nak makan punya pasal.. aku ikot jerk la. kang aku kebulur lak.. Tapi aku tetap bersyukur dengan aper adanya.. Alhamdulillah.. mungkin ada hikmah dengan semua nih.. 

Yang aku citer tadi kat atas tu tuk makan pagi. tghari tak makan. kang petang plak baru makna.
aku malas kadang2 nak p makan ptg. Nasib baik la ada gerai Cool Blog betul2 sebelah Lab aku jaga nih. so oder jerk la.. kalau selalu layan coolblog ni mau aku kena kencing manis.

Sampai jumpa lagi nanti.. xoxoxoxo...


2 comments:

  1. bersabarlah kak wani. ambil masa 2, 3 bulan jgk utk sesuaikan diri di tempat org ye. tu perkara biasa..hehee..nanti lama2 oke la tu

    ReplyDelete
  2. mudah-mudahan begitu la yer. akak sedih tgglkan puncak alam tu. tapi ku kena hadapi realiti hidup.. kan.kan.kan. hehehe

    ReplyDelete